תנועה ובריאות הגוף

תנועה ובריאות הגוף "וְעַצְמתֶיךָ יַחֲלִיץ וְהָיִיתָ כְּגַן רָוֶה …"
מתברר, כי קיים קשר ישיר בין תנועת הגוף לבין בריאות הגוף.
"וְעַצְמתֶיךָ יַחֲלִיץ וְהָיִיתָ כְּגַן רָוֶה", הינה ברכה עתיקה מתוך 'ספר ישעיהו' אשר מבוססת על תובנה מוכחת אשר קושרת בין תנועה תקינה של איברי הגוף לבין בריאות כלל הגוף.
תפקוד תקין של מערכת התנועה, הינו תנאי חיוני לתקינות ולבריאות של כלל מערכות הגוף.

בשגרת היום-יום, תכונת התנועה של גופנו מתאפשרת תודות למערך מפרקים ושרירים המתפקדים כמנגנון צירים רב-כיווני, משוכלל.

מערכת התנועה של הגוף מייצרת תנועה טבעית ומבורכת, אולם כאשר דינמיקה זאת מופרת עקב איום פיזי, הישרדותי, או עקב לחץ נפשי, אזי מגיב הגוף למצב חירום זה בהתכווצות שרירים. בתכווצות השרירים יוצרת מעין מסך "שריון" לצורך הגנה מפני חשיפה לסביבה, או לגורם מאיים. הגנה פיזית והן הגנה נפשית.

מנגנון הפגיעה

כאשר ה'התכווצות המגוננת' הנ"ל, מתקבעת בגוף כדפוס קבוע לאורך זמן, היא פוגעת בתפקוד של מערכת התנועה עקב היווצרות "קיצורים" ברקמות השרירים כתוצאה מהתכווצות ו"התייבשות" של רקמת הפאשיה (Fascia) אשר עוטפת את כל השרירים של גופנו.

בפועל, חרדות ומתחים נפשיים כרוניים מתורגמים בגוף להתכווצות כרונית של מערך השרירים והמחתלות.
מלבד פגיעה בתנועתיות הגוף התכווצות השרירים פוגעת, גם בתקינות זרימת הדם אל איברי הגוף השונים (Circulation). ההתכווצות פוגעת במוליכות החשמלית של מערכת העצבים, יוצרת חסימות אנרגטיות, נוקשות רקמות, מוגבלות תנועה וכמובן, בסופו של יום, גם תופעות, כאב, כאבים.

תופעות כאב ומצב של מוגבלות תנועה הינם צמד סימפטומים הכרוכים אחד ברעהו – כאשר קיימת תופעת כאב היא יוצרת כברירת מחדל מצב של מוגבלות תנועה ובמקביל מצב של מוגבלות תנועה יוצר תופעות כאב, כאבים – מעין "מעגל קסמים" אכזרי הניתן לעצירה רק ע"י נטרול אחד ממחולליו.

יתרה מכך – כישלון נקודתי כל-שהוא במערכת התנועה מייצר כשלים תנועתיים נוספים באזורים סמוכים ובתגובת שרשרת "מתגלגלת" נוצר כאב גם באזורים מרוחקים בגוף. אי-לכך, בבואנו לטפל בבעיה יש לאמץ גישה טיפולית מקיפה המסוגלת לזהות את מקורו הראשוני של הכשל ולנטרל אותה במקור.

הגישה הטיפולית הטבעית

הצלחתן הרבה של שיטות הטיפול במגע כגון עיסוי רקמות עמוק ועיסוי רפואי בפתרון בעיות כאב ותנועה מיוחסת לניצול החכם אשר עושות שיטות אלה בתכונות הריפוי הטבעי של גופנו באמצעות יצירה מכוונת של תנאים פיזיולוגיים התומכים והמאיצים את החלמתם של הרקמות הפגועות.

"עיסוי רפואי" ו- "עיסוי רקמות עמוק", הינן שיטות טיפוליות החודרות לרבדים העמוקים של הרקמות, פועלות על המוקדים הפגועים, משיגות הרפיה של השרירים המכווצים, מאיצות אספקת דם וחומרי בניה אל הרקמות הפגועות.
השפעת הטיפול, הינה עצמתית ומתבטאת הן בשיפור התפקודים הפיזיים, המוטוריים של הגוף והן בהקלה במישור הרגשי.

 


 

גדעון מילק

 

גדעון מילק / מטפל בכיר D.d.c / בוגר:
מכון וינגייט – מכללת רידמן – .Dorn / גרמניה – עיסוי רפואי אורטופדי / ד"ר יעקבי