אנטי כאב קליניקה
טיפול בכאבי גב, צוואר, גפיים ושיקום תנועתי אורטופדי
אנטי כאב קליניקה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לתיאום
בדיקה או טיפול 
 
054-4684146
 
 
 
 
 
 
 
 
 







כיצד לבלום דלקת בגופך ?


האם יש אמת באמרה "אתה הינך, מה שאתה אוכל" ? שאלה זאת הינה חיונית במיוחד כאשר הינך מנסה לדכא דלקת המתפתחת בגופך.

בניגוד למזונות מסוימים העלולים לייצר מוקדי דלקת בגוף, יש במקביל שפע של מזונות אשר מלבד היותם טעימים הינם, גם בעלי סגולות אנטי-דלקתיות אשר מטיבות לבלום דלקות ברקמות של הגוף ואף לתרום לשיכוך סימפטומים האופייניים המלווים תופעת דלקת (כפי שיפורט להלן).

התרחשות דלקת בגופנו הינה בפועל הדרך בה גופנו מגן עלינו מפני איומים המסכנים את שלומנו והיא באה לביטוי כתגובת מערכת החיסון של הגוף הפועלת נגד חדירה של גורמים זרים כגון: חיידקים, נגיפים (פתוגנים), טפילים, רעלים וכדומה (ע"י תאי דם לבנים / לימפוציטים ופעולת מערכת הלימפה).

דלקת אופיינית בגוף מלווה, בד"כ בארבעה סימנים אופיניים: חום, אודם, נפיחות ותופעת כאב, כאבים, אולם להבדיל ממנה קיימות בגוף, גם דלקות סמויות אשר אנו לא חשים בהן ולא מודעים לקיומן.
דלקת מסוג זה מוגדרת כ- ׳דלקת תת-קלינית׳ (Subclinical inflammation) והיא מהווה גורם סיכון להתפתחות מחלות כרוניות כמו מחלות לב, מפרקים ומחלות כלי דם. להלן מספר עצות תזונתיות לבלימת  'דלקת תת-קלינית'.

לא רק מסריח !
שום. זה כל כך טעים שאנחנו משלימים עם ריח הרע הנודף מן הפה לאחר מכן. השום מככב בנבחרת המזונות הבריאים, נוגדי דלקת ומסייע, גם בהפחתת נפיחות במפרקים. חוקרים קובעים כי התרכובת האורגנית אליצין (Allicin) המקנה לשום את ריחו וטעמו פועלת כנוגד חמצון הטוב ביותר הידוע. רצוי לשלב שום עם עשבי תיבול ליצירת תבשילים איכותיים המועילים לבריאות.
 
סגולות התה הירוק
תה ירוק, חם או קר, בתוספת מעט מיץ לימון ו/או מעט ג'ינג'ר לשיפור טעמו, מהווה אמצעי נוגד-חמצון מעולה. סודו של התה הירוק טמון בעובדה שהוא מהווה מקור עשיר לפוליפנולים וקטכינים המסייעים לצידם של מרכיבים נוגדי חמצון אחרים כגון ויטמינים E ו- C אשר שניהם יחד פועלים במשולב לנטרול יעיל יותר של רדיקלים חופשיים.

עדיף דגים
בשר אדום, כידוע זוכה למוניטין רע בגלל עודף בכולסטרול ועודף ברעלנים אשר עלולים לעודד דלקת בגופך. כדי לקבל את מנת החלבון שלך ואת מנת נוגדי החימצון הרצויה רצוי לצרוך דגים מן הים הצפוני כמו דג סלמון, סרדינים, מקרל, טונה, בקלה, הליבוט, בס ואחרים אשר מכילים ערכים גבוהים של חומצות שומן מסוג אומגה-3.

טוב שמן טוב
אם, עדיין לא התחלת להשתמש בשמן זית, עכשיו זה זמן. שמן זית עשיר בחומצה אולאית וחומצת שומן אומגה-9 אשר מיטיבים להלחם בדלקות הגוף. היפטר משמנים תעשייתיים לטובת שמן בריאות כמו שמן זית, שמן זרעי ענבים ושמן אבוקדו. השתמש בשמן זית כתית מעולה מכבישה קרה לתהליך הבישול ולהכנת סלטים.

חטוף אגוזים ופירות
בין הארוחות הרשה לעצמך להנות מאגוזים ומפירות כגון: אגוזי המלך, שקדים, גרעיני חמניות, אגוזי לוז כולם בחירות טובות. שקדים ואגוזים בלתי קלויים וללא תוספות של סוכר או מלח. אפשר להשרות שקדים כדי לקלפם. רצוי לצרוך מגוון פירות טריים כמו תפוחים, אוכמניות, דובדבנים, אננס, פטל ותותים אשר מכילים אוצר של נוגדי חמצון.

סך הכול קינוח !
למרבה המזל, אכילה בריאה לא אומרת בהכרח שיש לוותר על החוויה המתוקה, קרי שוקולד, כן שוקולד אשר מורכב לפחות מ- 70% מוצקי קקאו טהור וכן קינוחים אחרים דלי שומן ועתירי פירות ואגוזים הינם אמצעי יעיל וגם מהנה כדי להישמר מפני דלקת.





 

 
חדשות האתר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


































054-4684146
 
            כל זכויות היוצרים של מסמך זה שמורות © לגדעון מילק - אנטי כאב קליניקה   
 

בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן