אנטי כאב קליניקה
טיפול בכאבי גב, צוואר, גפיים ושיקום תנועתי אורטופדי
אנטי כאב קליניקה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לתיאום
בדיקה או טיפול 
 
054-4684146
 
 
 
 
 
 
 
 
 





ישיבה ממושכת - נזקים



ישיבה ממושכתההתפתחות העצומה של הטכנולוגיה והתעשיה הגבירה את רמת המיכון והאוטומציה של כל מערכות היצור בכל אתר ואתר בו עובדים ופועלים בני אנוש.
אין סוף עבודות ומשימות טכניות אשר בוצעו בעבר באופן ידני באמצעות ידיים עובדות אנושיות, מבוצעות, כיום בצורה אוטומטית בפיקוח מרחוק מעמדות הפעלה בהן המפעילים נמצאים רוב הזמן בתנוחת ישיבה לאורך זמן.

נוהל עבודה המחייב ישיבה ממושכת בעמדות הפעלה נייחת הינה תופעה המאפיינת מגמה הולכת ומתגברת ככל שהטכנולוגיות היצור משתכללות.
האם ביצוע משימות עבודה בתנוחת ישיבה ממושכת - האם נהיגה ממושכת, או האם ישיבה מרתונית מול מסך מחשב פוגעים בבריאותנו? הינה שאלה מתבקשת.

מענה ברור ונחרץ לשאלה זאת מתקבל מאין ספור מחקרים אשר זיהו באופן חד-משמעי כי ישיבה ממושכת המתקיימת כשגרה לאורך זמן, הינה במפורש גורם המשפיע לרעה על כל מערכות הגוף ובעיקר על מערכת התנועה, היא מערכת שלד / שריר של גופנו.

גורמי סיכון של ישיבה ממושכת

להבדיל ממצב בו הגוף נמצא במצב שכיבה או במצב עמידה - תנוחת ישיבה ממושכת, הינה למעשה תנוחת כפיפה מקובעת אשר מתמקדת באזור הציר המרכזי של הגוף, אך מפעילה באופן סטאטי, ללא תנועה את כל השרירים אשר מייצבים את פלג הגוף העליון, זוקפי הגב, שרירי הבטן, שרירי הליבה במרכז, שרירי אגן הירכיים והירכיים עצמן לרבות החזקה ממושכת של שרירי חגורת הכתפיים והצוואר.

נזקים

1. ישיבה ממושכת משנה את המנח הטבעי של אגן הירכיים (Pelvis) ומסיטה את חוליות עמוד השדרה, בד"כ לכיוון אחורי (פוסטריורי) -
מצב זה יוצר אי-סדירות מבנית של החוליות המותניות אשר דוחקת את הדיסקים הבין-חוליתיים לכיוון תעלת עמוד השדרה ולכיוון שורשי העצבים המסתעפים ממנו אשר מאיצה הווצרות של תופעות כגון סיאטיקה, אישיאס, בלט דיסק ופריצת דיסק וכו'.

2. ישיבה ממושכת מכווצת ("מקצרת") את כל השרירים המעורבים בהחזקה הממושכת של תנוחת הכפיפה של הגוו וכן את כל השרירים המעורבים בכפיפת הגפיים התחתונות. כיווץ ממושך של השרירים יוצר לחץ מכאני / פיזי על שלוחות עצבים במסלולם אל איברי היעד, משבש אספקת דם סדירה לאיברים ויוצר תופעות כאב, כאבים באזור הגב, הגפיים התחתונות ובאזור הצוואר וחגורת הכתפים.

3. ישיבה ממושכת, לאורך זמן יוצרת מתיחה קבועה של השרירים הזוקפים של הגב אשר מצמצמת את המרווחים הטבעיים הקיימים בין חוליות עמוד השדרה - מרווחים אלה חיוניים למניעת לחץ על כריות הדיסקים הבין-חוליתייים ועל שרשי העצבים המסתעפים מעמוד השדרה.

4. ישיבה ממושכת יוצרת עומס קבוע על עמוד השדרה אשר מתבטא בלחץ מכאני / פיזי על החוליות המותניות (Lumbar), על חוליות העצה (Sacrum) ובאופן ממוקד על עצם הזנב (Cox) אשר נושאים את משקל כל פלג הגוף העליון.

5. ישיבה ממושכת נועלת את המפרקים המעורבים בתנוחת הכפיפה של הגוו ושל הירכיים והברכיים ומאיצה תהליכי ניוון של הרקמות הרכות המקיפות המפרקים ואת הרקמות של פנים המפרקים.

6. ישיבה ממושכת משבשת את פעולתה של מערכת הדם ולימפה.

בנוסף, עבודה במשך שנים בתנוחת ישיבה ממושכת עלולה ליצור תנאים פיזיולוגיים המעודדים בעיות בריאות כגון תפקודי לב וריאות, אי-סדירות במערכת העיכול וכושר ירוד.

 

 
חדשות האתר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


































054-4684146
 
            כל זכויות היוצרים של מסמך זה שמורות © לגדעון מילק - אנטי כאב קליניקה   
 

בניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן